Spółka SAWYER posiada długoletnie doświadczenie w przygotowywaniu wyceny różnorodnych wartości intelektualnych. W zakresie naszych usług znajduje się m.in. wycena marki, wycena znaku towarowego, patentu, technologii czy know-how firmy.
Działania realizowane przez SAWYER:
ustalenie realnej potrzeby klienta,
diagnoza sposobu zarządzania i funkcjonowania marki w działalności gospodarczej,
określenie wartości marki poprzez zastosowanie metod wyceny marki odpowiednich do jej rodzaju (znaku towarowego) oraz sposobu jej wykorzystania.
Efekty prac:
wycena znaku towarowego,
model biznesowego wykorzystania marki,
niezależny przegląd projekcji finansowych,
prognoza korzyści finansowych wynikających z posiadania marki,
wycena marki.
Korzyści:
aktywne podejście do prowadzonych działań,
zrozumienie właściwych potrzeb klienta,
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie,
terminowość.
Realizowane przez SAWYER podejście do wyceny własności intelektualnych obejmuje szeroki katalog usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów:
wycena patentu,
wycena technologii,
wycena know-how,
wycena tytułu prasowego,
wycena koncesji.
Działania realizowane przez SAWYER:
ustalenie realnej potrzeby klienta, identyfikacja celu wyceny,
wybór odpowiedniej metodologii wyceny oraz zespołu ekspertów,
spotkanie w siedzibie przedsiębiorstwa i diagnoza sposobu wykorzystania technologii w działalności gospodarczej,
wycena w oparciu o autorskie modele finansowe przygotowywane w sposób niezależny dla każdego z klientów,
sporządzenie raportu z wyceny.
Efekty prac
Spółka zajmuje się wykonywaniem wyceny patentu / technologii / know-how / tytułu prasowego / koncesji dla potrzeb:
komercjalizacji,
zakupu / sprzedaży,
raportu,
postępowań spornych,
postępowań spadkowych,
zabezpieczenia wierzytelności,
realizacji wymogów w zakresie rachunkowości.
Korzyści:
aktywne podejście do prowadzonych działań,
rzetelna analiza,
zrozumienie właściwych potrzeb klienta,
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie,
terminowość.
„Marka” najczęściej rozumiana jest jako znak firmowy, widniejący na produktach oferowanych przez konkretną firmę, a przez to odróżniający ją na tle konkurencji. W rzeczywistości marka ma szersze znaczenie – obejmuje ono zarówno symbol wyróżniający firmę, jak i nazwę oraz wszystkie te cechy produktu, jakie wiążą się z kształtowaniem w konsumentach przeświadczenia o korzyściach wynikających z jego używania. Z finansowego punktu widzenia marka stanowi istotny element aktywów przedsiębiorstwa i to bez względu na fakt ujawnienia wartości marki w bilansie. Przede wszystkim każda marka posiadająca wymierną wartość, wpływa na wartość całego przedsiębiorstwa.
Podobnie jak inne aktywa firmy, marka podlega wycenie. Wycena marki jest niezbędnym działaniem szczególnie w przypadku przygotowań do procesów fuzji i przejęć, wdrażania procesów zarządzania przez wartość, potrzeby zaciągnięcia kredytu bankowego. Wycena marki dokonywana jest w oparciu o szereg dostępnych metod, dobieranych odpowiednio do konkretnego przypadku.