SAWYER dedykuje usługę outsourcingu funkcji dyrektora finansowego małym i średnim przedsiębiorstwom które nie posiadają we własnej strukturze organizacyjnej pracowników pełniących funkcję dyrektora finansowego.
Działania:
analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
identyfikacja szans do poprawy rentowności i płynności przedsiębiorstwa
wsparcie zarządu w zakresie budowy strategii i podejmowania
strategicznych decyzji
analiza efektywności procesów finansowych w przedsiębiorstwie
wsparcie zarządu w pozyskiwaniu źródeł finansowania
Efekty prac:
ocena efektywności procesów finansowych w przedsiębiorstwie
rekomendacje w zakresie zmian struktury finansowania
współpraca z instytucjami finansowymi
bieżące doradztwo w zakresie finansowym
Korzyści:
aktywne podejście do prowadzonych działań
rzetelna analiza
zrozumienie właściwych potrzeb klienta
kontrola nad sytuacją finansową przedsiębiorstwa
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie
zapewnienie komunikacji z instytucjami finansowymi
SAWYER posada wieloletnie doświadczenia w budowie modeli finansowych. Opracowywane przez SAWYER modele
i plany finansowe służą do oceny planowanych przedsięwzięć, analizy kierunków rozwoju, opracowania
alternatywnych ścieżek pozyskiwania kapitału, czy też uzupełnienia kreowanych koncepcji strategicznych
o wielokryterialną analizę planowanych działań.
Działania:
ustalenie realnej potrzeby klienta
analiza historycznej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
przegląd planowanych przedsięwzięć i ocena ich wpływu na wyniki finansowe spółki
ocena finansowych koncepcji rozwoju biznesu
ocena opłacalności projektów inwestycyjnych
opracowanie modelu finansowego w arkuszach kalkulacyjnych
opracowanie opisu przyjętych założeń
analiza kluczowych czynników wrażliwości modelowanych wielkości finansowych
Efekty prac:
model finansowy opracowany w arkuszu kalkulacyjnym
opracowanie opisu założeń przyjętych w modelu
wskazanie kluczowych źródeł wrażliwości i ryzyka dla planowany wielkości finansowych
aktualizacje planów i modeli finansowych
Korzyści:
aktywne podejście do prowadzonych działań
rzetelna analiza
zrozumienie właściwych potrzeb klienta
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie
terminowość
Udzielamy wsparcia w zakresie tworzenia zautomatyzowanych narzędzi obliczeniowych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego, a także rozwoju i usprawnienia narzędzi dotychczas wykorzystywanych w przedsiębiorstwie.
Działania:
analiza indywidualnych potrzeb Klienta
określenie celu i zakresu wsparcia lub tworzonego narzędzia
seria spotkań roboczych z pracownikami spółki
tworzenie rozwiązań z wykorzystaniem m.in.:
zaawansowanych narzędzi arkuszy kalkulacyjnych MS Excel
narzędzi automatyzacji raportowania z wykorzystaniem MS Word
narzędzia programowania makr w języku Visual Basic for Applications
narzędzi formularzy
szkolenie pracowników i wdrożenie narzędzia
systematyczny rozwój i dopasowanie do zmieniających się potrzeb Klienta
Efekty prac:
wsparcie w tworzeniu indywidualnych narzędzi z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego, m.in.:
planów i modeli finansowych
analiz rentowności i kalkulacji kosztów
kokpitów menedżerskich narzędzi kontroli zarządczej i nadzoru korporacyjnego
narzędzi rachunkowości zarządczej
narzędzi raportowania
narzędzi służących sprawozdawczości finansowej
narzędzi konsolidacyjnych
doradztwo w zakresie możliwej optymalizacji i automatyzacji procesów
Korzyści:
wykorzystanie zaawansowanych możliwości dostępnych w MS Excel
automatyzacja i optymalizacja procesów
usprawnienie funkcjonowania działów finansowo-rachunkowych
oszczędność pracochłonności
koncentracja działania w krytycznych obszarach biznesu
dostęp do fachowej wiedzy doradcy i rozwój kompetencji kadry
dopasowanie zakresu wsparcia do rzeczywistych potrzeb Klienta
wsparcie po etapie wdrożenia w zakresie rozwoju stworzonych narzędzi