Nasze usługi
Zarządzanie
— Zarządzanie kapitałem i ryzykiem
Analiza porównawcza do dokumentacji cen transferowych
W związku z wprowadzeniem nowych regulacji dotyczących dokumentacji transakcji przeprowadzanych
z podmiotami powiązanymi, przedsiębiorcy zobowiązani są do dołączenia do dokumentów podatkowych wyników przeprowadzonej analizy porównawczej.
SAWYER sporządza analizy porównawcze (benchmarking study), które polegają na porównaniu danych
o transakcjach z podmiotami powiązanymi i danych dotyczących podmiotów niezależnych.
Działania:
analiza stanu faktycznego dotyczącego podatnika i jego otoczenia gospodarczego z dnia dokonania
opiniowanej czynności,
analiza warunków przeprowadzanej przez podatnika transakcji
pozyskanie danych stanowiących grupę porównawczą
porównanie danych porównawczych z wynikami danego podmiotu i wyciągnięcie wniosków
przygotowanie raportu, będącego załącznikiem do dokumentacji podatkowej
Efekty prac:
załącznik do dokumentacji cen transferowych lub niezależny dokument
niezależna analiza zawieranych transakcji
porównanie wartości wynikających z transakcji z danymi rynkowymi
wskazanie wartości referencyjnych
opinia o biznesowym i rynkowym uzasadnieniu transakcji
Korzyści:
wieloaspektowa i rzetelna analiza danych transakcyjnych
kompletna opinia stanowiąca wymagany element dokumentacji podatkowej
aktywne podejście do prowadzonych działań
niezależna ocena zespołu doświadczonych ekspertów
terminowość
Sporządzenie niezależnej opinii w zakresie uzasadnienia biznesowe podejmowanych działań (business justification), w tym kształtu realizowanych procesów oraz struktury transakcji, obejmuje wielopłaszczyznową analizę pod kątem korzyści oraz źródeł ryzyka w poszczególnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa.
ustalenie realnej potrzeby klienta i interesariuszy, identyfikacja celu przeglądu
spotkanie w siedzibie przedsiębiorstwa i analiza modelu biznesowego
ocena finansowych koncepcji rozwoju biznesu
ocena opłacalności projektów inwestycyjnych
sporządzenie raportu z przeglądu IBR
Działania:
analiza stanu faktycznego z dnia dokonania opiniowanej czynności
przebiegu procesów poprzedzających opiniowaną czynność
określenie celów jakie zostały przyjęte przed realizacją opiniowanej czynności
określenie alternatywnych i możliwych do zastosowania rozwiązań według stanu na dzień opiniowanej czynności
Efekty prac:
niezależny przegląd procesu lub transakcji
wskazanie korzyści biznesowych wynikających z podjętych działań
wskazanie źródeł ryzyka dla alternatywnych rozwiązań
opinia o biznesowym uzasadnieniu transakcji lub procesu
Korzyści:
zbudowanie uzasadnienia biznesowego wskazującego na korzyści poza podatkowe zastosowanej struktury transakcji
aktywne podejście do prowadzonych działań
wielopłaszczyznowa analiza uwzględniająca praktykę organizacji i zarządzania ryzykiem i finansami
niezależna ocena zespołu doświadczonych ekspertów
terminowość
Realizowane przez SAWYER procedura niezależnego przeglądu biznesowego stanowi odpowiednik procesu przewidzianego dla badania due diligence, z tym że realizowany jest dla potrzeb właścicieli lub instytucji finansujących działalność przedsiębiorstwa.
analiza stanu faktycznego z dnia dokonania opiniowanej czynności
przebiegu procesów poprzedzających opiniowaną czynność
określenie celów jakie zostały przyjęte przed realizacją opiniowanej czynności
określenie alternatywnych i możliwych do zastosowania rozwiązań według stanu
na dzień opiniowanej czynności
Działania:
ustalenie realnej potrzeby klienta i interesariuszy, identyfikacja celu przeglądu
spotkanie w siedzibie przedsiębiorstwa i analiza modelu biznesowego
ocena finansowych koncepcji rozwoju biznesu
ocena opłacalności projektów inwestycyjnych
sporządzenie raportu z przeglądu IBR
Efekty prac:
niezależny przegląd projekcji finansowych
ocena źródeł ryzyka dla prowadzonej działalności
Korzyści:
aktywne podejście do prowadzonych działań
rzetelna analiza
zrozumienie właściwych potrzeb interesariuszy
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie
terminowość
Realizowane przez SAWYER usługi w zakresie wsparcia nadzoru właścicielskiego obejmują analizowanie
i redagowanie materiałów informacyjnych dla właścicieli spółek kapitałowych uzupełniających informacje zawarte w sprawozdaniach finansowych i sprawozdaniach zarządu.
Działania:
okresowa analiza finansowa działalności spółki
okresowa wycena wartości spółki
przegląd planowanych przedsięwzięć i ocena ich wpływu na wyniki finansowe spółki
analiza strategii i pozycji konkurencyjnej spółki
wyszukiwanie i rekomendowania optymalnych rozwiązań biznesowych
Efekty prac:
udział dedykowanego eksperta w posiedzeniach zgromadzenia wspólników /akcjonariuszy
okresowe raporty zarządcze dla właściciela
Korzyści:
niezależna ocena realizowanych przez spółkę działań
rzetelna analiza
dostarczanie niezbędnych informacji w procesie decyzyjnym
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie
terminowość
dyspozycyjność dedykowanego eksperta
Doradztwo w zakresie sukcesji w biznesie proponowane przez SAWYER obejmuje wsparcie właścicieli przedsiębiorstwa w podejmowaniu decyzji i przygotowaniu spółki do zmian w strukturze właścicielskiej lub kadry zarządczej w przedsiębiorstwie.
analiza sytuacji dotychczasowego właściciela przedsiębiorstwa i możliwych kierunków sukcesji
rekomendacja i wdrożenie optymalnego planu sukcesji
wsparcie w reorganizacji przedsiębiorstwa
doradztwo w zakresie pozyskania inwestora
doradztwo w zakresie sprzedaży biznesu
Działania:
niezależna ocena realizowanych przez spółkę działań
rzetelna analiza
dostarczanie niezbędnych informacji w procesie decyzyjnym
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie
terminowość
dyspozycyjność dedykowanego eksperta
Efekty prac:
ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa
plan sukcesji
raport z wyceny i memorandum informacyjne w przypadku poszukiwania inwestora
wsparcie dla sukcesora w przejęciu poszczególnych funkcji
opracowanie planu dla klienta po wdrożeniu sukcesji
Korzyści:
aktywne podejście do prowadzonych działań
rzetelna analiza
zrozumienie właściwych potrzeb klienta
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie
terminowość
kompleksowość prowadzonego procesu
Wsparcie SAWYER w postępowaniach spadkowych dedykowane jest dla kancelarii prawnych prowadzących sprawy spadkowe oraz bezpośrednio dla spadkobierców i obejmuje szereg czynności związanych z ujawnieniem
zawartości spadku oraz jego wartości dla potrzeb sądowych i podatkowych.
Działania:
analiza finansowa stanu przedmiotu spadku
wycena wartości spółek prawa handlowego
wycena nieruchomości oraz innych aktywów
dobór właściwej metodologii wyceny oraz zespołu rzeczoznawców
identyfikacja i analiza zobowiązań obciążających przedmiot spadku
wizja lokalna i analiza dokumentacji
Efekty prac:
sporządzenia raportu z wyceny spółek
sporządzenie operatu szacunkowego lub opinii o wartości składników majątkowych
określenie wartości przedmiotu spadku dla sądu lub urzędu skarbowego
Korzyści:
terminowość
aktywne podejście do prowadzonych działań
rzetelna analiza
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie
— Zarządzanie finansami
Zewnętrzny kontroler finansowy
SAWYER dedykuje usługę outsourcingu funkcji dyrektora finansowego małym i średnim przedsiębiorstwom które nie posiadają we własnej strukturze organizacyjnej pracowników pełniących funkcję dyrektora finansowego.
Działania:
analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
identyfikacja szans do poprawy rentowności i płynności przedsiębiorstwa
wsparcie zarządu w zakresie budowy strategii i podejmowania
strategicznych decyzji
analiza efektywności procesów finansowych w przedsiębiorstwie
wsparcie zarządu w pozyskiwaniu źródeł finansowania
Efekty prac:
ocena efektywności procesów finansowych w przedsiębiorstwie
rekomendacje w zakresie zmian struktury finansowania
współpraca z instytucjami finansowymi
bieżące doradztwo w zakresie finansowym
Korzyści:
aktywne podejście do prowadzonych działań
rzetelna analiza
zrozumienie właściwych potrzeb klienta
kontrola nad sytuacją finansową przedsiębiorstwa
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie
zapewnienie komunikacji z instytucjami finansowymi
Modele i plany finansowe
SAWYER posada wieloletnie doświadczenia w budowie modeli finansowych. Opracowywane przez SAWYER modele
i plany finansowe służą do oceny planowanych przedsięwzięć, analizy kierunków rozwoju, opracowania
alternatywnych ścieżek pozyskiwania kapitału, czy też uzupełnienia kreowanych koncepcji strategicznych
o wielokryterialną analizę planowanych działań.
Działania:
ustalenie realnej potrzeby klienta
analiza historycznej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
przegląd planowanych przedsięwzięć i ocena ich wpływu na wyniki finansowe spółki
ocena finansowych koncepcji rozwoju biznesu
ocena opłacalności projektów inwestycyjnych
opracowanie modelu finansowego w arkuszach kalkulacyjnych
opracowanie opisu przyjętych założeń
analiza kluczowych czynników wrażliwości modelowanych wielkości finansowych
Efekty prac:
model finansowy opracowany w arkuszu kalkulacyjnym
opracowanie opisu założeń przyjętych w modelu
wskazanie kluczowych źródeł wrażliwości i ryzyka dla planowany wielkości finansowych
aktualizacje planów i modeli finansowych
Korzyści:
aktywne podejście do prowadzonych działań
rzetelna analiza
zrozumienie właściwych potrzeb klienta
bezpieczeństwo zagwarantowane wieloletnim doświadczeniem w biznesie
terminowość
Wykorzystanie MS Excel w finansach
Udzielamy wsparcia w zakresie tworzenia zautomatyzowanych narzędzi obliczeniowych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego, a także rozwoju i usprawnienia narzędzi dotychczas wykorzystywanych w przedsiębiorstwie.
Działania:
analiza indywidualnych potrzeb Klienta
określenie celu i zakresu wsparcia lub tworzonego narzędzia
seria spotkań roboczych z pracownikami spółki
tworzenie rozwiązań z wykorzystaniem m.in.:
zaawansowanych narzędzi arkuszy kalkulacyjnych MS Excel
narzędzi automatyzacji raportowania z wykorzystaniem MS Word
narzędzia programowania makr w języku Visual Basic for Applications
narzędzi formularzy
szkolenie pracowników i wdrożenie narzędzia
systematyczny rozwój i dopasowanie do zmieniających się potrzeb Klienta
Efekty prac:
wsparcie w tworzeniu indywidualnych narzędzi z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego, m.in.:
planów i modeli finansowych
analiz rentowności i kalkulacji kosztów
kokpitów menedżerskich narzędzi kontroli zarządczej i nadzoru korporacyjnego
narzędzi rachunkowości zarządczej
narzędzi raportowania
narzędzi służących sprawozdawczości finansowej
narzędzi konsolidacyjnych
doradztwo w zakresie możliwej optymalizacji i automatyzacji procesów
Korzyści:
wykorzystanie zaawansowanych możliwości dostępnych w MS Excel
automatyzacja i optymalizacja procesów
usprawnienie funkcjonowania działów finansowo-rachunkowych
oszczędność pracochłonności
koncentracja działania w krytycznych obszarach biznesu
dostęp do fachowej wiedzy doradcy i rozwój kompetencji kadry
dopasowanie zakresu wsparcia do rzeczywistych potrzeb Klienta
wsparcie po etapie wdrożenia w zakresie rozwoju stworzonych narzędzi